Finał konkursu "Odkrywamy tajemnice przyrody LKP Puszcze Szczecińskie".
I miejsce – Szkoła Podstawowa „Na Głębokiem” w Szczecinie
II miejsce – Szkoła Podstawowa nr 8 w Goleniowie
III miejsce – Szkoła Podstawowa w Przecławiu
Wyróżnienie – Szkoła Podstawowa nr 41 w Szczecinie
To wyniki konkursu, który odbył się 20 listopada br., roku w Ośrodku Edukacji Przyrodniczo-Leśnej przy Nadleśnictwie Kliniska. Konkurs stanowił podsumowanie IV edycji projektu edukacyjnego „Odkrywamy tajemnice przyrody Leśnego Kompleksu Promocyjnego Puszcze Szczecińskie”.
Celem konkursu była prezentacja i zapoznanie uczestników z walorami przyrodniczymi trzech kompleksów leśnych Puszcz: Bukowej, Goleniowskiej i Wkrzańskiej bogatych w lasy, jeziora, bory sosnowe, buczyny, dąbrowy i znajdujących się na ich obszarze licznych form ochrony przyrody. Organizatorami konkursy byli: Ośrodek Edukacji Przyrodniczo – Leśnej przy Nadleśnictwie Kliniska, Punkt Informacji Przyrodniczo – Leśnej w Glinnej - Nadleśnictwo Gryfino, Nadleśnictwo Trzebież, Lasy Miejskie Miasta Szczecin oraz Ośrodek Dydaktyczno – Muzealny „Świdwie” – Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie. Nagrody dla uczestników konkursu dofinansował m.in. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecnie.
Do konkursu zgłosiło się 15 czteroosobowych drużyn wyłonionych przez opiekuna z grupy uczniów uczestniczących w projekcie z następujących szkół:
•Szkoła Podstawowa nr 8 w Policach,
•Zespół Szkół w Chwarstnicy,
•Szkoła Podstawowa w Pilchowie,
•Szkoła Podstawowa w Małkocinie,
•Szkoła Podstawowa w Przecławiu,
•Szkoła Podstawowa nr 7 w Stargardzie Szczecińskim
•Szkoła Podstawowa w Sownie,
• Zespół Szkół Publicznych w Kliniskach,
•Szkoła Podstawowa w Pęzinie,
•Szkoła Podstawowa nr 1 w Stargardzie Szczecińskim,
•Szkoła Podstawowa w Ińsku,
•Szkoła Podstawowa nr 8 w Goleniowie,
•Publiczna Szkoła Podstawowa „Na Głębokiem”,
•Szkoła Podstawowa nr 41 w Szczecinie,
•Zespół Szkół w Trzebieży.
Konkurs przebiegł czteroetapowo:
I etap – część teoretyczna – rozwiązanie testu,
II etap - rozpoznawanie drzew i krzewów, roślin chronionych występujących na terenie LKP „Puszcze Szczecińskie”
III etap – ocena przygotowanej relacji z przebiegu projektu. Forma wykonania sprawozdania może zostać wykonana w dowolny sposób w konwencji relacji reporterskiej,
IV etap – praca plastyczna, praca plastyczna Pt. „Najciekawsze miejsce w Leśnym Kompleksie Promocyjnym Puszcze Szczecińskie”





