Azbest 2017  WFOŚiGW w Szczecinie ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest w 2017 r. Dotacja na powyższy cel wynosi do 100% wartości zadania (dla jednostek samorządu terytorialnego), obejmującego demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. W przypadku gdy cena jednostkowa za demontaż, transport i unieszkodliwienie 1 tony wyrobów azbestowych przekroczy kwotę 800,00 zł brutto (lubcena jednostkowa zatransport i unieszkodliwienie 1 tony wyrobów azbestowych przekroczy kwotę 500,00 zł brutto) Beneficjent pokryje nadwyżkę z własnych środków.
Łączna kwota środków (wynikających z umowy nr 155/2015/WF/US z dnia 14.05.2015 zawartej przez WFOŚiGW w Szczecinie z NFOŚiGW) przeznaczonych w 2017 na dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem azbestu dla jednostek samorządu terytorialnego wynosi 726.522,00zł.
Podobnie jak w latach poprzednich o dofinansowanie usuwania azbestu mogą ubiegać się także przedsiębiorcy. Kwota dotacji dla przedsiębiorców może wynieść do 50% kosztów kwalifikowanych, ale nie więcejniż 400,00 zł netto za demontaż, transport i unieszkodliwienie 1 Mg wyrobów azbestowych i niewięcej niż 250,00 zł netto za transport i unieszkodliwienie 1 Mg wyrobów azbestowych.
Wnioski można składać w Biurach w Szczecinie lub Koszalinie (zgodnie z umiejscowieniem gminy) w terminie do dnia 31.07.2017 r. lub do wyczerpania środków. Wypłata środków (dla jst) powinna nastąpić nie później niż do 30.11.2017 r. Szczegółowe warunki udzielenia dotacji zawarte są w regulaminie naboru wniosków AZBEST 2017.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
Biuro Szczecin – 91 486 15 56 wew. 134
Biuro Koszalin – 94 346 43 66 wew. 215
Załączniki do pobrania:
-
Regulamin naboru wniosków AZBEST 2017
-
Wniosek o dofinansowanie zadania polegającego na usuwaniu azbestu 2017
-
Harmonogram rzeczowo-finansowy
-
Wytyczne w zakresie finansowania przedsięwzięć polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest
|