Zalogowany jako: Gość     Strona WFOŚ
Panel logowania
Użytkownik:
Hasło:


Zapomniałem hasła
...

Konferencja prasowa w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie

   

Dnia 28 kwietnia br. w siedzibie WFOŚiGW w Szczecinie odbyła sie konferencja prasowa. Poruszone zostały zagadnienia dotyczące zmiany ustawy Prawo Ochrony Środowiska, problem azbestu oraz stan wdrażania Programu Operacyjnego Infrastrutura i Środowisko.

- Będziemy przekazywać środki na projekty związane z usuwaniem azbestu nawet w wysokości 100% kosztów ponoszonych przez samorządy, które będą realizować gminne/powiatowe programy usuwania azbestu – zapowiedział podczas konferencji prasowej Jacek Chrzanowski – prezes WFOŚiGW w Szczecinie.

- To nowość, bo do tej pory mogliśmy udzielać dofinansowania najwyżej w 80 procentach.
Temat azbestu został szeroko omówiony przez samego Prezesa Funduszu, jak również przez Prezesa Federacji Zielonych GAJA Jakuba Szumina. Federacja od dłuższego czasu prowadzi kampanię edukacyjno – promocyjną w temacie usuwania azbestu, pod nazwą „Azbest nie jest OK”.
Nie tylko problem azbestu poruszony został podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Funduszu.
Zastępca Prezesa Dawid Brzozowski podsumował także zadania realizowane w ramach POIiŚ. Wiadomo, że do zachodniopomorskiego na ochronę środowiska trafi prawie 130 mln zł. A za te pieniądze jest co robić bo powstanie:

  • 90 km nowych i zmodernizowanych sieci;
  • 7.200 osób zostanie przyłączonych do sieci kanalizacyjnej
  • 2.000 osób przyłączonych będzie do sieci wodociągowej
  • powstanie 60 przepompowni ścieków
  • 3 oczyszczalnie ścieków zostaną zmodernizowane a 3 km brzegu morskiego skutecznie zabezpieczone
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie podpisał w tym roku kolejne 3 umowy na dofinansowanie zadań w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Do grona zachodniopomorskich beneficjentów dołączyli: Koszalin, Dębno oraz Trzebiatów. Otrzymają oni środki unijne przekraczające kwotę 32 mln zł. Pozwoli to na realizację zadań inwestycyjnych o wartości blisko 56 mln zł.
Trzecim tematem omówionym na konferencji była działalność WFOŚiGW po 1 stycznia tego roku. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz wojewódzkie fundusze zmieniły bowiem formę prawno-organizacyjną, a fundusze gminne i powiatowe zostały zlikwidowane — to wszystko w wyniku zmian wprowadzonych ustawą z 20 listopada 2009 r. o zmianie ustawy — Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw. Od 1 stycznia 2010r. WFOŚiGW w Szczecinie jest samorządową osobą prawną i co istotne – nie jest jednostką organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego.
Więcej na temat konferencji napiszemy w najbliższym biuletynie „NATURALNIE”
 
     

 

...