Zalogowany jako: Gość     Strona WFOŚ
Panel logowania
Użytkownik:
Hasło:


Zapomniałem hasła
...

Azbest zniknie z dachów na terenie miasta i gminy Wałcz

   

WFOŚiGW w Szczecinie udzielił wsparcia finansowego miastu i gminie Wałcz na usuwanie wyrobów, zawierających azbest. Umowa na dofinansowanie została podpisana 27 lipca 2015 r. w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie

Umowę podpisali: Dawid Brzozowski i Radosław Mackiewicz – Zastępcy Prezesa Zarządu WFOŚiGW w Szczecinie, a także: Bogusława Towalewska – Burmistrz miasta Wałcz oraz Jan Matuszewski – Wójt gminy Wałcz.

Zadanie pod nazwą: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Wałcz” zakłada przekazanie przez WFOŚiGW w Szczecinie 90.750,00 zł dotacji na usuwanie azbestu na terenie miasta. Pozwoli to na usunięcie 117,27 ton azbestu z dachów budynków mieszkalnych i budynków gospodarczych – w tym budynków zlokalizowanych na terenie Rodzinnych Ogrodów Działkowych. Substancja zostanie usunięta także ze szkół: między innymi z dachu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej przy ulicy Wojska Polskiego, a także Zespołu Szkół nr 3 przy ulicy Bankowej.

W ramach zadania pod nazwą: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wałcz” samorząd otrzymał z WFOŚiGW dotację w wysokości 55.810,00 zł. Dzięki tym środkom z terenu gminy zostanie usuniętych i unieszkodliwionych 81,74 ton wyrobów zawierających szkodliwą substancję.

Łączna dotacja dla miasta i gminy Wałcz wyniesie 146.560,00 zł. Dzięki niej zostanie usuniętych łącznie prawie 200 ton azbestu. Prace – w przypadku obu zadań - mają się zakończyć do 30 listopada 2015r.

 

...